Kiilto: Lupaus ympäristölle ohjaa kaikkea tekemistä
Kiillon tuotteissa ja tuotekehityksessä Lupaus ymnpäristölle näkyy kaikessa tekemisessä. Tiukkoihin ympäristötavoitteisiin on mahdollista päästä, kun ympäristö otetaan huomioon kaikessa tuotekehityksessä.
Kiillon jutussa Brand Manager Anna-Kaisa Tarjasalo ja tuotekehityspäällikkö Tomi Peltosen avaavat, mitä yhtiön Lupaus ympäristölle käytännössä tarkoittaa.
Anna-Kaisa Tarjasalo on mukana uudistamassa Serto-pyykinpesuaineiden brändiä. Tuotetta ja sen pakkausta suunniteltaessa vastuullisuus vaikuttaa kaikkiin päätöksiin ja ratkaisuihin. Mutta parannettavaa on myös siinä, miten kuluttajat tuotteita käyttävät. Kun kuluttajatutkimuksessa ilmeni, että usein kuluttajat käyttävät liikaa pesuainetta. Kiilto tiivisti ja tehosti nestemäisen pesuaineensa koostumusta. Kiilto kehitti myös maailman pienimmän pesupallon pesuaineelleen.
– Kaiken takana on tavoite siitä, että kuluttajat oppivat käyttämään tuotteita oikein, sanoo Anna-Kaisa Tarjasalo.
Kiillon tuotekehityspäällikkö Tomi Peltonen kertoo, että tiukkoihin ympäristötavoitteisiin on mahdollista päästä, kun ympäristö otetaan huomioon kaikessa tuotekehityksessä. Kiillon tavoite on tuplata käytössä olevien uusiutuvien kasvipohjaisten raaka-aineiden käyttö. Kiillolla on jatkuvasti iso määrä erilaisia tuotekehitystestejä menossa. Vime vuonna saatiin kolme isoa raaka-aineryhmää jo muutettua kasvipohjaisiksi aineiksi, hän kertoo.
Lue lisää Kiillon jutussa.