Uusi visuaalinen ilme vahvistaa Kemianteollisuuden brändiä
Kemianteollisuus ry on saanut uuden visuaalisen ilmeen. Yhtenäinen, selkeä ja raikas ilme selkeyttää viestintäämme ja lisää Kemianteollisuus ry:n tunnistettavuutta.
Kemianteollisuuden visio on luoda kestävää kasvua ja hyvinvointia sekä ratkaista globaaleja haasteita. Meille tärkeää on alamme yhteiskunnallisen merkityksen ja tunnettuuden vahvistaminen. Onnistuaksemme tehtävässämme tulee myös visuaalisen ilmeemme olla selkeä ja johdonmukainen.
– Tunnistettava visuaalinen ilme vahvistaa mielikuvaa sekä Kemianteollisuus ry:stä että toimialastamme. Kemianteollisuus ry:n tehtävä on olla alansa äänitorvi. Tämä edellyttää vahvaa brändiä, sanoo Kemianteollisuus ry:n viestintäjohtaja Juha Vainio.
Aiempi visuaalinen ilme oli käytössä noin vuosikymmenen.
– Vanha visuaalinen ilme palveli meitä hyvin ja on kestänyt aikaa. Nyt on kuitenkin sopiva aika muutokselle. Uusi visuaalinen ilme vahvistaa edunvalvonta- ja vastuullisuustyötämme, Vainio sanoo.
Uuden visuaalisen ilmeen kolme pääväriä ovat tummansininen, vedenvihreä ja keltainen. Nämä ovat saaneet inspiraationsa elämän edellytyksistä: vedestä, ilmasta ja valosta. Kolme visuaalista elementtiä – maa, pisara, kide – kuvastavat kemian roolia globaalien haasteiden ratkaisijana. Visuaalisen ilmeen Kemianteollisuus ry:lle on toteuttanut visuaalisen suunnittelun toimisto Dog Design.
– On ilo saada uusi visuaalinen ilme näkymään viestinnässämme. Syksyn aikana uudistuvilla verkkosivuillamme se tulee pääsemään todella oikeuksiinsa, sanoo visuaalisen ilmeen muutostyötä vetänyt Kemianteollisuus ry:n viestinnän asiantuntija Sonja Ulma.