Nesteen kampanjalle kunniamaininta yhteiskunnallisen viestinnän sarjassa
Nesteen turvallisuusaiheinen kampanja Don’t Snap and Drive on saanut kunniamaininnan MTL Communications Awards 2017 -kilpailun yhteiskunnallisen viestinnän kategoriassa.
MTL Communications Awardsissa palkitaan vuosittain alan parhaita viestintätöitä. Nesteen kännykän käytön vaaroista ajotilanteessa varoittava kampanja Don’t Snap and Drive sai kiitosta ideastaan ja kanavavalinnasta nuorten tavoittamiseksi. Kampanja keräsi 42 000 katselukertaa Snapchatissa.
Don’t Snap and Drive -kampanja muistutti kännykän käytön vaaroista liikenteessä jalankulkijan, pyöräilijän ja autoilijan näkökulmista. Kampanjassa Neste kolme Snapchat-tähteä osoitti, miten kännykän käyttö ajon aikana lisää onnettomuusriskiä.
Kampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi Nesteen digimarkkinoinnin kumppani Kurio.
Don’t Snap and Drive -kampanja voitti jo aiemmin kultaa sosiaalisen median kategoriassa Euroopan parhaita PR- ja viestintäalan töitä palkinneessa European Excellence Awardsissa ja sai kunniamaininnan Grand One -kilpailussa. MTL Communication Awardsissa saatu kunniamaininta oli kilpailun ainoa kunniamaininta.