Sinivalkoinen jalanjälki – kampanja suomalaisen työn puolesta
Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja on Suomalaisen Työn Liiton ja suomalaisten yritysten yhteiskampanja suomalaisen työn puolesta. Mukana on runsaasti kemianteollisuuden yrityksiä.
Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja muistuttaa siitä, että kuluttajien tekemillä valinnoilla on merkitystä Suomen talouteen. Jos jokainen suomalainen ostaisi kuukaudessa 10 eurolla lisää suomalaisia tuotteita ja palveluita, syntyisi 10 000 vuosityöpaikkaa.
Kampanjan päätavoite on lisätä suomalaisten tuotteiden myyntiä, kertoa suomalaisesta suunnittelusta ja työstä tuotteiden taustalla sekä helpottaa kuluttajien mahdollisuuksia valita tuotteita, jotka edistävät suomalaista työtä.
Kampanjassa on mukana lähes 60 yritystä. Kemianteollisuuden yrityksistä mukaan ovat lähteneet
Berner Oy
Kiilto Oy
KiiltoClean Oy
Lumene Oy
Orthex Oy
Plastex Oy
Sokeva Oy
Tikkurila Oyj
Tutustu Sinivalkoinen jalanjälki – kampanjaan, mukana oleviin yrityksiin ja tarinoihin tuotteiden takana kampanjan kotisivulla www.sinivalkoinenjalanjalki.fi